Виховна робота

КВК

Пісня Кадишевої «Колдунья»
(співають усі)
Що й за наші довгі язики,
Називають всі нас шостаками.
Ну шостачить ми не мастаки.
Нас даремно так назвали
 Приспів
А ми в школу завжди ходим
 В формі, туфлях і бантах.
Бо наша класна керівничка
Нас порве на пух і прах.

І уроки завжди учим,
І тягаємо книжки.
Бо у школі прогрішитись,
То лишитись без башки.

                                                     (Промовляють усі)
1.Ми, команда вундеркінди.
Будем розважати вас.
Хоч посієш нас деінде.
Шкодуватимеш про нас.
2. До науки ми охочі,
Любим ручку пожувати.
Все замилюємо очі.
Лиш би нам ума набрать.
3. Різношерстна ми бригада.
Любим в різні ігри грать.
Та лякати нас не нада.
Ми умієм дуркувать.

Кубай. 1. Перше квітня – день відомий.
Всі це добре знають,
Одесити, шишачани
День цей поважають.

Калашнікова.  2. Побрехеньки розказати
Може хто завгодно –
І не варто ображатись
В день оцей святковий.

Терещенко. – Доброго дня, шановна публіка! Давайте поговоримо про те, що відбувається кожного дня в нашій школі.

Калашнікова. – Давайте на хвилинку уявимо, що наш Артур, а його знають всі, якимось чином опинився в шоу  «Найнерозумніший».


Безручко. Ведуча: І так, я зачитую питання фінального туру вікторини.
1.     Головний герой роману «Герой нашого часу»?
Вишняк.  – Джек Воробей.
(звук неправильної  відповіді)
 Вишняк.  – Рембо
(звук неправильної відповіді)
Вишняк.  – Далі.
2.     Скільки сторін у чотирикутника?
Вишняк.   -5
(звук неправильної відповіді)
Вишняк.   – 4.
3.     Продовж приказку «Баба з возу»
Вишняк.   – Вилетить не впіймаєш!!!
(звук неправильної відповіді)
Вишняк.   – Далі
4.     Що таке катаклізми?
Вишняк.  – Ветеринар ставить клізми котам
(звук неправильної відповіді)
5.     І Артур проходить у фінал.


(Музична пауза)

Реклама.              Шило Людмила


(На сцену виходить учениця і за спиною тримає 2 зошити, показує один зошит)

Басюк. – Марія відкрила для себе нові зошити. Раніше вона користувалася товстим, в 24 аркуша, а тепер у неї тонкі, в 12 листів. І чисто, і комфортно.

(Музична пауза)

Безручко. А тепер випадок із життя учениці, яка живе далеко від школи. Аміна йде до школи, до неї підходить репортер.

Мізь. Доброго дня, доброго дня!!! Я ведучий шоу «Сільське життя». Ми проводимо соцопитування між дітьми. Скажіть, будь ласка, що для вас найбільш запам’ятовується кожного ранку по дорозі до школи?
                                             (Пісня  панама)
Дмитренко  Канави, канави, Мама.
Понаривали на дорогах
Тут і тама.
Канави, канави. Мама
Можна сховати в них гіпопотама.

(Музична пауза)

Безручко. Випадок у коридорі школи біля кабінету №2

Гурин. - Що це?
 Турда - Хом’ячок.
Гурин.  - А він живий?
Турда - Живий.
Гурин.  - А чому не ворушиться?
Турда - Спить.
Гурин. -  А чому від нього так пахне?
Турда - Ти що, коли спиш , себе контролюєш?

(Музична пауза)

Реклама.              Шило Людмила


Басюк. Купила нові туфлі на підборах? Очікування. Реальність.
Не гальмуй, снікерсуй.
(Музична пауза)

Безручко.  А зараз фрагмент уроку біології у класі вундеркіндів.

Кубай.(  Учитель)  1. Що ви знаєте про Червону книгу?
Терещенко. Червона книга – це список дефіцитних тварин.
Кубай. Що ви знаєте про міль?
Гурин. Це хижа тварина, яка пожирає вовняні шкарпетки.
Кубай. Яке призначення плавців у риби?
Турда. Плавці призначені для того, щоб риба могла гальмувати на поворотах.
Кубай. Що можна розповісти про прижевальського?
Мізь. Прижевальський вигадав нову породу коней.
Кубай. Хто знає. Чому лелеки на зиму відлітають до Африки?
Вишняк. Щоб і негри могли мати дітей.

Безручко. Отримуючи ременя по перше число, шестикласник Артур ворожив, який з двох щоденників знайшли батьки.

(Музична пауза)
Безручко. Три подружки – реготушки.
Про життя шостаків
Приготували нам частушки .

Басюк. Льоша в школу не ходив.
І уроків він не вчив.
А коли він гроші рахував
То 2 плюс 2 неправильно додав.

Дмитренко. Раз Антон вікно розбив.
Маму, тата до школи викликають.
Малий велику сумку вже зібрав.
Бо в таких випадках із дому він тікають.

Калашнікова. Наша Дашенька не вчиться
Одних двійок нахапала.
Бо хоче вже мала жениться.
А розуму багато так і  не набрала.
(Музична пауза)

Реклама.              Шило Людмила

Мізь.   Сільські школи обирають китайський гламур. А ми підтримуємо вітчизняного виробника.

Дмитренко. Шановні! Ви просто не уявляєте, що можна побачити у шкільній їдальні після вихідних. А ми, шостаки, бачимо,  мотаємо  усе на ус…  Одинадцятий клас після вихідних.

Шило.-  Мені, будь ласка, світле, «жигулівське».
Турда. - Дівчино, ти що. Це ж шкільна їдальня.
Шило. - Ой, вибачте. Задумалась. Компот, будь ласка.
(Музична пауза)

(Усі виходять, стають в ряд)
Безручко. Хай усі шкільні проблеми,
Як горіхи затріщать.
Допоможуть КаВееНи
Їх швидесенько піднять.

Калашнікова. Нехай через край наповнять
Наші дружбою серця.
Вже співається з любов’ю
Навіть арія оця.

Приспів К. Бужинська «Як у нас на Україні
(співають усі)
А у нас на Кавеені
Ллється пісня дзвінко.
А у нас на кавеені
Квітнуть всі барвінком!
Бо ця гра нас надихає,
Й творчо розвиває!
Хто у кавеени грає,
Той страху не знає
А у нас на Кавеені
Ллється пісня дзвінко.
А у нас на кавеені
Квітнуть всі барвінком!
Бо ця гра нас надихає,
Й творчо розвиває!
Хто у кавеени грає,
Той страху не знає


Мізь. До кінця залишається одна хвилина. Усім приготуватися! Рівняйсь! Струнко! Рівняння на високу успішність! За народну освіту! На трудовий подвиг кроком руш!

( пісня ванделоф лаф)
(співають усі)
Загубили ми всі спокій і сон
І покою немає цей сезон.
І постійно ми ждем  той дивний сон
КВН, КВН
Приспів
Це солодке життя КВН
Це солодке життя КВН
Це солодке життя КВН
КВН завжди буде з нами.

Всі кругом гомонять, життя пройде
Та невже все цікаве швидко мене
Ну, а ми  постійно ждем той день
КВН, КВН.

 


Вечір вальсу 2015
 
Звучить музика
Герольд. Мешканці казкового королівства! До вас звертаюсь я, королівський герольд. Ой ! До чого ж радісну звістку наказано мені передати вам. Все підготовлено до балу в королівському палаці. Запрошені на бал не забудьте, що ви запрошені. Там відбудеться щось незвичайне. Адже недарма наше королівство казкове. Приходьте!  Не пошкодуєте!
Загальний вальс
1в.    Добрий вечір, шановні пані та панове!
2в.    Ми раді вас вітати на нашому балу, який проходить уже декілька років поспіль у стінах найстарішої і найкращої школи в районі.
1в.    Сьогодні ми спробуємо відтворити вальс, дізнатися про історію Віденського балу, який зародився в Австрії, у місті Відні – столиці вальсу.
2в.     Гості присутні, глядачі на місцях, учасники свята готові! Тож почнемо.
1в.       Вальс! Вальс! Вальс! Ніжні, чарівні звуки.
             Вальс! Вальс! Вальс! В парі сплелися руки.

2в.        Які чудові рядки! Такі ж неповторні та загадкові як і наші члени журі. Дозвольте представити компетентних експертів вальсу:
1в.        Голова журі_____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
          Вальс оцінюється у              номінаціях.
2в.     На святі присутні почесні гості: засновник, основоположник цього чудового конкурсу – вечора в нашій школі у далекому 1984 році, екс – директор школи Катаєва Надія Петрівна та учасник першого шкільного конкурсу вальсу,  екс - директор школи Чмир Володимир Сергійович.

1в.     Яка ж історія Віденського вальсу, як прийнято називати його в суспільстві?

2в.     Роком його заснування вважають 1775 рік, однак перші згадки про танці, які нагадують вальс, відносяться до 12 – 13 століть.

1в. А  розпочнимо ми наш бал із  виконання наших наймолодших учасників.
2в. На паркет  для виконання  вальсу  запрошуються учні 4 – А класу.
1в.     І знову звертаємося до історії створення вальсу. Королем вальсу вважають Йогана Штрауса. Він народився 25 серпня 1825 року у Відні. Батько його, який народився теж у столиці Австрії, був тоді найпопулярнішим композитором цієї країни. Завдяки його вихованню, а також тому, що обидва народились у Відні, вальс став називатись віденським.

2в. На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні 4 – Б класу.
1в.     У серпні 1800- го року вальс був привезений у Сполучені Штати. Темп віденського вальсу був достатньо швидким і незабаром композитори стали писати музику, яка була набагато повільніша. Від цієї музики розвинувся новий стиль вальсу, званого Бостоном, з повільними поворотами, довгими, повзаючими рухами.
2в. На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні 5 – го класу.

1в.      Приблизно у 1874 році в Англії утворився дуже впливовий «Клуб Бостона» і почав зявлятися новий стиль танцю – англійський, названий повільним вальсом.

2в.           На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні 6 –Б класу.
1в.    Справжній тріумф вальсу відбувся у Відні, а потім і в інших столицях Європи. Адже мешканці Відня були просто схиблені на танцях і славилися своїми  Віденськими балами.
Віденський бал… Що це за диво, яке зачаровує переливчастими звуками вальсу!? Що це за публіка, яка вражає своєю вишуканістю та шляхетністю?!
2в.           На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні  7 -х класів.
1в.           У Росії репутація вальсу довгий час була сумнівною. Але з часом молодь уже не могла уявити жодного балу без вальсу.

2в.            На паркет  для виконання  вальсу запрошуються учні   6 - А класу.
1в.          Я гадаю, навіть я впевнена, що всі присутні знають - вальс – це танець, який виконується під музику з трьома ударами в такті. Про це ми зараз і пересвідчимося.

2в.           На паркет  для виконання  вальсу запрошуються учні 8 –го класу.

1в.            В наш час вальс знову в моді: його танцюють на урочистих і танцювальних вечорах. В усіх європейських столицях існує традиція: перший бал – біла сукня, смокінг, і вальс. Тисячі пісень звучать в ритмі вальсу.
2в.            На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні  9 - А класу.

1в.           Щороку в бальний сезон у Відні відбувається більше двохсот різних танцювальних заходів. А розпочинається цей сезон у вересні в Будинку опери.
2в.           На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні 9 – Б класу.


1в.            Сьогодні досить актуальними є творчі проекти, пов’язані з відродженням культури танцю. Варто лише назвати «Танці із зірками», «Танцюю для тебе», які сприяють відновленню інтересу до класичного танцю та шляхетних манер. Це ознаки вихованості, естетичного смаку, високої духовності. До цього прагнемо і ми.
2в.         На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні 10 – А класу.

2в.           Віко! Коли ти чуєш слово вальс, які асоціації виникають у тебе?

1в.          Ритм, швидкість, такт, буря, вихор.
2в.         Вихор говориш, буде тобі зараз і вихор, і буря, і швидкість і ритм.
    На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні  10 - Б  класу.

            У 19 столітті бальний етикет ускладнився, а танці, навпаки, стали простішими, й танцювати тепер могла людина, майже не навчена танцям. Танцювали мазурку, польку, полонез, але головним залишався вальс.

2в.          На паркет  для виконання  вальсу запрошуються учні11 – А класу.

1в.   Звичайно, не всі бали були настільки демократичні. Наприклад, щоб потрапити на так званий  «Придворний бал», потрібно було обов’язково належати до вищого суспільства. Серед усіх віденських балів «Придворний бал» був не тільки найбільшою подією, але й проводили його за дуже строгими правилами етикету.
2в.                На паркет  для виконання вальсу запрошуються учні 11 - Б класу.

1в.    Ось і добіг до завершення наш конкурс вальсу, але бал продовжується. Поки вельмишановне журі плідно працює,   ми продовжуємо нашу  казкову феєрію.

2в.  Спонсорами нашого свята виступили _____________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


1в. На сцену запрошується___________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ФАНФАРИ
2в. Увага! Увага! Увага!   Запрошую на сцену всіх учасників конкурсу.
1в.  Для нагородження та до слова запрошуються ____________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1в. До побачення.
2в. До нових зустрічей.




 

Вечір вальсу

Ведучий 1. Добрий день, шановні добродії!
Ведучий 2. Добрий день, чарівні панянки!
В1. Здрастуйте, любі гості! Ми раді вітати вас у нашому залі.
В2. Сьогодні  у нас свято – магічна назва якому – «вальс».
В1. Вальс, вальс, вальс.
       Ніжні чарівні звуки.
       Вальс, вальс, вальс.
       В парі сплелися руки.
В2. Вальс, вальс, вальс.
       Музика лине для нас.
       І запросив, і подружив
       Наш неповторний вальс!!!
       ( Вальс 8-го А класу )
В1. Сьогодні у нас не просто вечір, а конкурс вальсу. У конкурсі беруть участь найталановитіші,
       найчарівніші пари нашої школи.
В2. І для того, щоб наш конкурс був дійсно конкурсом, ми змушені відрекомендувати вам нашу
       вельмишановну суддівську колегію:
№1

№2

№3

№4

№5

 
В1. Танець – найдавніший вид мистецтва. Він виник ще серед первісних людей.
В2. Одним із видів
В1.Найбільшу популярність отримав при французькому дворі в 17 столітті, як швидкий з романтичною
      Назвою « Віденський вальс »! А народився він не у Вені, а в Італії в епоху відродження, де мав назву                                 « Вольта ». В 19 ст. він знову повертається до Франції під чаруючі мелодії таких творців, як:
      батько і син Штрауси, Шуберт, Шопен та інші.
      ( Вальс у виконанні 11- А класу)
В2. В наш час вальс знову в моді: його танцюють на урочистих і танцювальних вечорах. В усіх                                    європейських  столицях існує традиція: перший бал – це біла сукня, смокінг і вальс. Тисячі пісень звучать в ритмі вальсу.
 В1. Англійський вальс відомий як повільний або вальс – бостон. Він з’явився в Англії і до цього  часу є популярним серед верств населення. Його ритм дуже приємний і легкий, оскільки на кожен рахунок     виконується один рух.
В2. Як уміють рахувати учні 9 – Б класу зараз подивимося. Вальс, під чарівну музику із кінофільму « Титанік ».
В1. Люба школа моя всіх зустріла з любов’ю.
       Вчила жити ти нас і плекати нам долю.
       Пташенята твої тут розправили крила,
       Бо завжди дарувала надії вітрила.
       І ось вальс цей шкільний
       Закружляв нас на крилах.
В2. Перегляньте та прослухайте шкільний вальс у виконанні Римми Шингаренко та учнів 10 – Б класу.
           

На  паркет запрошуються: Соляник Тетяна, Онищенко Катерина,
-
-
В2. Перед вами стоїть таке завдання: допомогти усім присутнім пересвідчитись, чи уміють танцювати вальс – члени комісії.
    Прошу:
-
-
Вражаюче дійство, Ви були неперевершені, молодці!

 

Сценарій до танцювального марафону

1.Добрий день, шановні добродії!

2. Добрий день, чарівні панянки!

3.Здрастуйте, любі гості!
Ми раді вітати вас у нашому залі.

4.Сьогодні у нас свято – магічна назва якому “танці”.

5.Танці… Танці… Танці…
Це слово викликає у кожної молодої людини радість, хвилювання, захоплення. Тож
дозвольте розпочати.

(Полонез).

6. Танець – найдавніший вид мистецтва, він виник ще серед первісних людей.

7. Саме він, танець, давав можливість у рухах виразити все, що хотілось людині: радість, захоплення, сміливість, навіть невдачу, сум, біль.

8. Танець унікальний вид мистецтва. Тому впродовж багатьох століть людина любить танцювати, хоче танцювати. Бо танець – це відпочинок, спілкування, врешті – решт спосіб відносин.

9. Елліс говорив: “Танець – це не просто відображення життя або відокремлення його, це саме життя”.

10.І найкраще про життя можна говорити весною. Коли все прокидається, розквітає.
(Вальс “Шишацька весна”).

11. Який чудовий танець “Вальс”.

12. Танець відомий як повільний англійський вальс або, як його ще називають вальс – бостон, батьківщина якого – Англія і який там популярний серед всіх верств населення, Але найбільшу популярність танець отримав при французському дворі в 17 столітті, як швидкий з романтичною назвою “Венсський вальс”. А народився він не в Вені, а в Італії в епоху Відродження, де мав назву “Вольта”. В 19 столітті він знову повертається до Франції під чаруючі мелодії таких творців як батько і син Штрауси, Шуберт, шопен та інші.

13. Вальс, вальс, вальс.
Ніжні чарівні звуки.
Вальс, вальс, вальс.
В парі сплелися руки.
Вальс, вальс, вальс.
Музика лине для нас.
І запросив, і подружив
Нас неповторний вальс!!!

14. Дуже чарівно танцюють наші однокласники, але давайте поговоримо про історію створення найбільш популярних танців серед нас.

15. Український народний танець. Розвивався протягом всієї історії українського народу. В ньому знайшли своє відображення радість, гумор, боротьба і інші риси, характерні українському народу. Багато танців на Україні пов’язані з порами року: весняні – “Веснянки”, літні – “Зелений шум”, осінні – “Ходить гарбуз по городу”, зимові – “Метелиця”.

16. Існує три основних жанра українських народних танців: хороводи, сюжетні та побутові. Хороводи: один із найдавніших видів народного танцювального мистецтва. За темами хороводи можна поділити на три групи: 1) в яких відображаються трудові процеси; 2) в яких відображаються родинно – побутові відносини трудового народу; 3) в яких відображаються патріотичні почуття народу.

17. Історичне минуле України розповідає про багато битв, які були виграними в боротьбі за свободу. В цій боротьбі народилось багато старовиннних військових танців, такі як “Гонта”, “Гопак”.

18.Тож подивіться танець “Гопак” у виконанні наших хлопців.

(гопак)

19. Полька, як національний танець прийнятий у багатьох народів. Прийшла полька із Чехії, її привіз до Франції у 19 століттті чешський хореограф Йозеф Неруда. Захоплення полькою було настільки великим, що на деякий час вона витіснила з моди славнозвісний вальс.Популярність польки така велика, що на її основі створюються композиції інших національних танців.
20. Подивіться , будь ласка танець полька у виконанні наших чарівних дівчаток.
(полька)
21. Танго, це танець, який завезений в Європу з Південної Америки, яка не була його батьківщиною. За своїм походженням танго- мавританський танець. Іспанські маври таецювали його ще в 15 столітті. Після того, як вони залишили Піренейський півострів, танго перейняли цигани, які переселилися в Аргентину, де його популярність зросла серед місцевих жителів. Прабатьками танго є кубинська хабанера, фламенко, креольська мелога.
22. Танець фламенко перегляньте у виконанні нашої гості , учениці 11-А класу Стригунової Дар’ї.
( фламенко)
23.Поява джазового танцю рок – н – рола відповідала приходу на естраду електрогітар. Цей танець – спрощена форма джайва, але більш швидкий ритм вводить багато силових імпровізацій, що створило неповторний спортивний стиль танцю.
(Рок – н – рол)
24. Брейк до недавнього часу був дуже популярним як танець механізмів, хвиль, енергії, танець безпритульних підлітків великих міст Америки, що мають свої корені в культових танцях африканських племен. Електричною хвилею прийшов у життя молоді світу і залишається серед безпритульників і на сьогоднішній день.
25.Наші хлопці не безпритульники, але добре танцюють брейк.
(Брейк)
  • Морячка. Морячка відноситься до сюжетних танців. Сюжетні танці – це дивовижне
Чому ж сюжетні? А все дуже просто – є сюжет. Коли танцюючі виходять на сушу стає відразу зрозумілим, що буде відбуватися. Глядач відразу поринає у сюжет: спостерігає, переживає, захоплюється, а танцюристи завдяки хореографії, правильно підібраному музичному супроводу, костюмам виконують танок і несуть естетичну насолоду глядачеві. Сжетні танці як і інші - це чудовий вид мистецтва. . Танок – це засіб вираження внутрішнього світу людини, її почуттів. Морячку танцюють давно, вона має багато різних постанов, але одне незмінне – це сюжет; завдяки якому ми відразу пригадуємо море, сонце, моряків, кораблі і немає такого глядача який би під морячку хоча б подумки не танцював під її запальний ритм.
(Танець морячка)
  • Коли ви чуєте слово “танок”, що виникає у вас перед очима? Мождиво це “Танок маленьких лебедів” з балету Чайковського, або вальс, або сучасні танці. Що для нас танок, яку роль він відіграє в нашому житті? Змінюється суспільство – змінюється і танцювальне мистецтво. З’являються нові сучасні танці більш ритмічні та видовищні. Танцювальне мистецтво дуже різноманітне. Тож “Іграшки” – сучасний, веселий, дитячий танок. Зустрічайтйте.(Пісня і танок).
  • Танцюйте на радість,
Танцюйте з задоволенням,
Танцюйте весело,
Відпочивайте дружно.
  • Хай у вас буде чудовий настрій, нехай ви сьогодні будете найвродливішими, найкращими.
  • Хай вам щастить! Включайте найкращу музику, і незабаром хай будуть танці!
  • А ми бажаємо щастя вам.
(Пісня).
  • Морячка. Морячка відноситься до сюжетних танців. Сюжетні танці – це дивовижне
Чому ж сюжетні? А все дуже просто – є сюжет. Коли танцюючі виходять на сушу стає відразу зрозумілим, що буде відбуватися. Глядач відразу поринає у сюжет: спостерігає, переживає, захоплюється, а танцюристи завдяки хореографії, правильно підібраному музичному супроводу, костюмам виконують танок і несуть естетичну насолоду глядачеві. Сжетні танці як і інші - це чудовий вид мистецтва. . Танок – це засіб вираження внутрішнього світу людини, її почуттів. Морячку танцюють давно, вона має багато різних постанов, але одне незмінне – це сюжет; завдяки якому ми відразу пригадуємо море, сонце, моряків, кораблі і немає такого глядача який би під морячку хоча б подумки не танцював під її запальний ритм.

 

Сценарій до свята матері

 Ведуча
Сьогодні у цій залі свято
Ми дуже раді всіх вітати!
І сподіваємось, що кожен
Для себе щось узяти зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
Бо посмішка усім нам личить,
Хтось слову доброму зрадіє,
Бо про добро усі ми мрієм.
Та починати вже нам час,
Сюди запросили ми вас.
Аби всім разом у дружнім колі,
В домівці нашій - рідній школі -
Сердечно й щиро привітати
З сьогоднішнім маминим святом
Вальс
Вступне слово вчителя.         День матері відзначається в травні, бо це місяць Пречистої Діви Марії,яка благословила у хресну путь свого єдиного Сина – Спасителя людства. До Матері божої звертаються християни,просячи заступництва і допомоги. У травні, коли Природа-мати виряджає свою доню Землю в пишному вбранні весняних квітів у дорогу, праці й радості, люди висловлюють подяку материнській самопожертві та відзначають День матері.

                Уперше організувала день матері американка із Філадельфії Анна Джарвіс  у  1910 році. Після першої світової війни це свято почали відзначати у  Швеціїї, Норвегії, Данії, Німеччині, Чехословаччині. Серед української громади День матері вперше відсвяткував у 1928р. Союз українок Канади. Наступного року  це свято відзначалося вже й у Львові. Ініціатором урочистостей була редактор тижневика «Жіноча доля» Олена Кисилевська. Відтоді в другу неділю травня день матері відзначали дуже широко. За радянських часів ця традиція обірвалася. З 1990 року завдяки зусиллям громадських організацій,зокрема Союзу українок та Жіночої громади, свято знову повернулося в Україну.

На сцену виходять хлопці із запаленими свічками і стають біля образу Богородиці
Пречиста Мати,
Просять діти вірні, -
Сповни наші просьби,
Сердечні, покірні.
Дай, щоб ми, невинні.
В мирі зростали,
Тебе й твого Сина
Завжди прославляли
Зволь нам, Божа Мати,
Силу й долю дати,
Для рідного краю
Жити й працювати.

Хоча б яку ти вибрав із доріг,
Хоча б якими ти пішов шляхами,
Та через терни горя й бід
Ти повертаєшся до мами.

Ці теплі руки і вуста,
Що так в дитинстві зігрівали.
Це ніжне серце, ніби птах,
Завжди з тобою мандрувало.

Спіши до неї крізь літа,
Шануй, люби, не дай тужити,
Бо лиш вона – і рідна, і свята –
З тобою вічно буде жити.


Берегиня – це та, що береже нашу оселю, відвертає лихо й напасті. Це моя і твоя мама.  Прокидаючись уранці, ми наспіх снідаємо і біжимо до школи чи до роботи, часто забуваючи подякувати матері. Засинаючи ввечері, бачимо над собою її лагідні очі, іноді забуваємо сказати тим очам лагідне «на добраніч».
    Мати ніколи не вимагає від нас ніяких жертв, а сама задля нас жертвує почасти всім – навіть життям!
   

Мамо! Немає милішого слова,
Ти ж бо життя і творіння основа.
Пензель, перо надихалось тобою,
Вічна ти в пісні – з болем, любов׳ю.



Земля дочекалась і рясту, і сонця, і цвіту,
Душа, мов калина, росте і цвіте від тепла.
Нічого не треба, нічого не хочу від світу,
Лишень аби мати на білому світі була.

Я часто ночами пригадую знов
Дитинства сполохану казку…
Спасибі Вам, мамо,
Спасибі Вам, мамо, за вічну любов
І щедру незмірную ласку.

 Учень
Мама - перше слово вимовлено мною!
Мама - перша подруга моя!
Мамо, все святе пов’язане з тобою,
Мамо, лиш у тебе вірю я!
Учень
Уклін тобі, тобі пошана,
В цей день святковий, люба ненько,
За ті важкі години ранні,
За золоте твоє серденько,
Щоб все віддало в любім зриві,
Щоб тільки ми були щасливі.
Учень.
Можна у світі багато зробити -
Перетворити зиму на літо.
Можна море й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Можна пройти крізь пустелі і хащі,
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами -
“В світі усе починається з мами!”

Ведуча.
Наше життя починається з матері - найріднішої, найближчої нам людини. Кожне її слово, мудрі поради і добрі діла - це книга життя, з якої ви вирушаєте в дорогу. Скільки безсонних ночей провела вона над вашими ліжками, коли ви були маленькими! Скільки сил віддала вона, коли ви підросли! Подумайте як багато зробила для вас ваша мати! Адже мама готова пожертвувати всім аби її донці чи синові було добре.
А чи завжди ви, діти, цінуєте мамині турботи про вас? Звичайно слухняні і материнську любов і турботу оціните значно пізніше.
Ніхто не вміє так глибоко приховувати свої страждання і муки як мати. І ніхто не вміє холоднокровно не помічати того, що відбувається з матір’ю, як діти. Вона не скаржиться - значить їй добре.

Ведуча.Пригадайте, діти, скільки даремних хвилювань ви завдаєте мамі, коли засидівшись у гостях, пізно повертається додому, а не в обіцяний час. Коли б ви бачили, якою тривогою сповнені мамині очі! Як насторожено прислухається вона коли чекає вас з дискотеки! Якби ви все це бачили і відчували, то завжди намагалися б повернутися вчасно або кимось попередити про своє запізнення. Хіба мамина любов, всі її турботи не варті такої маленької уваги до неї. Так, варті. Якою радістю буде вияв уваги, й турботи з вашої сторони. Як мати радіє, що в неї росте турботливий син чи донька.
З чого починається любов до землі, до своєї держави - нашої України? З відчуття любові до матері, батька, до рідних та близьких. Усі ми зобов’язані любити ближнього, бо живемо на одній землі. Нажаль, в житті не завжди так буває.
Послухайе сумну бувальщину
Учень
Якби зібрати всі слова земні,
Ми б вибрали прості і невисокі,
Щоб ваші діти трояндами цвіли,
Щоб не були в житті ви одинокі.
Учень
Хай не спішать літа на ваш поріг,
Хай повсяк час здоров’я прибуває,
Ми ніжно любим вас і від душі
Всього найкращого бажаєм.
Ведуча
Найкращі дні для наших матерів -
Це дні, коли щасливі їхні діти.
Від нас залежить, скільки днів таких
Ми можемо для матері зробити.
Даруймо ж радість нашим матерям,
Бо їм турбот і горя вистачає.


Учень
Мати піде, в серці лишить рану.
Всохне корінь наш і родовід.
Заклинаєм:
Бережіть всі маму,
Діти світу, маму бережіть!
І коли згрубіла ваша мова
Їй здобудьте ласку із грудей.
Бережіть її від злого слова,
Бо найглибші рани - від дітей.

Ведуча.
У багатьох із нас найщасливіші хвилини життя пов’язані з матір’ю. На одинці з рідними ми почуваємось щасливим, не дивлячись на те, хто є наші батьки.
І ніхто не має права засуджувати своїх батьків, бо вони дали нам життя. Тому кожен в хвилину образи повинен твердати: “Своєю появоя на світ я завдячую Тобі…”
Ведуча.  Ріднішої від любої неньки немає нікого на світі. Скільки у неї справ, скільки щодня турбот! І як мало радості. Поду­майте , друзі! Адже ви можете не тільки в День Матері прине­сти в дім свято. Ви можете це робити щодня. Як? Дуже просто. Потрібно лиш дуже-дуже любити свою маму. І щодня, щохвилини пам’ятати, що вона у вас одна-єдина у світі. І що ніхто вас так не любить, як вона. А якщо мама Іноді сердиться на вас трішки, то це лише тому, що хоче, щоб ви виросли найкращими, наймудрішими, найпоряднішими людьми, які вміють відстояти справедливість, захистити слабших.
Кожен з вас хай пам’ятає, що ніяка радість не буде мамі радістю, коли їй доведеться червоніти за вас.
І ще пам’ятайте, що посмішка допомагає .мамі жити. То ж будьте такими, щоб частіше посміхались ваші мами. Тому не забувайте казати мамі гарні і теплі слова не лише в день її свята, а робіть це кожного дня. Пам’ятайте, що хороша ваша оцінка, отри­мана в школі, - це радість для мами. Що бачити вас здоровили, розумними, красивими - це щастя мами.
То ж приносьте мамам квіти, даруйте щирі слова, любіть своїх матусь, Любіть їх так, як вони вас люблять.

Немає коментарів:

Дописати коментар